Chce sa obrátiť na súd
Jediné miesto, kde sa mohla vo vlaku schladiť, bola toaleta. „Keďže ťažko zvládam stresové situácie, z celej cesty som sa spamätávala ešte tri dni. Bolo to hrozné a chystám sa to riešiť aj súdnou cestou,“ vraví rozhorčená Zorka. Prípad už rieši aj Úrad komisára pre osoby so zdravotným postihnutím.
„Skontaktovali sme sa s pani Zorkou, jej podnetom sa zaoberáme. Oslovíme daného prepravcu a podľa výsledkov uložíme príslušným orgánom opatrenie alebo opatrenia na nápravu, aby sa podobné veci nestávali,“ vysvetlila hovorkyňa úradu Elena Koritšánska. Dodala, že je neprípustné a nedôstojné, aby sa človek so zníženou pohyblivosťou prepravoval vo vozni určenom pre batožiny či na sklad občerstvenia. „Pani Lednárovú môžeme zároveň sprevádzať aj prípadným súdnym konaním,“ uzavrela.
Išlo o ľudské zlyhanie
Tomáš Kováč, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko
Vzniknutá situácia nás veľmi mrzí, a keďže išlo o vozeň ZSSK, berieme zodpovednosť na seba a zákazníčke i jej sprievodu vrátime celé cestovné. Vo vlaku EC 279 Metropolitan nebol radený reštauračný vozeň. V takomto prípade sa dáva do vlaku minibarový vozík, aby bola zabezpečená aspoň základná možnosť občerstvenia našich cestujúcich. Ten má byť umiestnený vo vozni číslo 369, kde má vyhradený oddiel, do ktorého sa nepredávajú miestenky. Nanešťastie v tomto prípade České dráhy (ČD), ktoré proces v našich vlakoch medzi Českou republikou a Maďarskom riadia, minibarový vozík umiestnili do vozňa nesprávne. Išlo o zlyhanie konkrétnych ľudí a porušenie pravidiel u dodávateľa Českých dráh. Úprimne, sme radi, že sa pani Lednárová ozvala.