Ide napríklad o vnuka či synovca v núdzi alebo operáciu príbuzného po dopravnej nehode. Staršie osoby sa pre svoju dôverčivosť a dobrosrdečnosť stávajú podľa jeho slov najčastejšie obeťami takýchto podvodov. V poslednom období podvodníci s úmyslom vylákať od seniorov celoživotné úspory kontaktujú seniorov telefonicky v priebehu celého dňa.
"Do legiend zapojili aj pracovníkov Slovenskej pošty. Páchateľ sa v telefonickom rozhovore najskôr predstaví ako zamestnanec Slovenskej pošty a opýta sa seniora, či má vydať z peňazí alebo rozmeniť, aby mu mohol vrátiť preplatok a následne ukončí hovor. Vzápätí zavolá späť a predstaví sa ako pracovník kriminálnej polície a povie seniorovi, že je v nebezpečenstve a polícia ho spolu s jeho majetkom chce chrániť, preto má všetku svoju hotovosť, cennosti a zlaté šperky dať do tašky a následne vyhodiť von z okna alebo z balkóna," priblížil Džobanik.
Ako ďalej povedal, podvodníci však nezabúdajú ani na spomenuté legendy, v ktorých sa seniorom predstavujú ako príbuzní a známi alebo ako lekári či policajti.
"Následne im oznámia, že ich príbuzný zavinil dopravnú nehodu, je hospitalizovaný v nemocnici, nemôže komunikovať, lebo si pri nehode odhryzol jazyk, a potrebuje peniaze na úhradu škody, respektíve peniaze pre poškodených či ošetrenie," vysvetlil Džobanik.