V súvislosti so zdražovaním vyše 76 percent respondentov uviedlo, že ho pocítilo veľmi výrazne, len 1,6 percenta z opýtaných zvyšovanie cien nepocítilo vôbec. Spomedzi respondentov, ktorí uviedli, že zdražovanie pocítili, sa 84 percent snaží nakupovať lacnejšie alebo menej. "Podobne ako v máji 2020 aj v súčasnosti je pre o niečo viac ako 41 percent domácností veľmi či dosť ťažké vyjsť so svojím rozpočtom," doplnili.
Projekt Ako sa máte, Slovensko? dlhodobo sleduje postoje obyvateľov na Slovensku od začiatku pandémie nového koronavírusu v marci 2020. Výskumy sú reprezentatívne pre online populáciu Slovenska. Zber dát prebieha online metódou dopytovania prostredníctvom MNFORCE SK. Autormi projektu sú Sociologický ústav SAV, Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, prieskumná agentúra MNFORCE a komunikačná agentúra Seesame.