"Nízke povedomie mladších generácií o kľúčových historických udalostiach na Slovensku zvyšuje ich zraniteľnosť voči aktérom, ktorí sa snažia účelovo interpretovať tieto historické udalosti na polarizáciu a šírenie dezinformácií," upozornila Klingová. Podľa nej to tiež odráža zlý stav slovenského školstva.
S medzerami a nedostatkom kvality vzdelania na Slovensku súhlasí 63 percent opýtaných ľudí. Podľa nich je súčasný spôsob vzdelávania na Slovensku nekvalitný a nie je dostačujúci pre výzvy, ktoré prináša 21. storočie.
Prieskum ďalej ukázal, že väčšie nedostatky o historických udalostiach majú viac ženy ako muži. Zatiaľ čo 70 percent mužov a 63 percent žien, ktorí sa zapojili do prieskumu, vníma tieto udalosti negatívne, 25 percent žien odpovedalo "neviem". To je o desať percentuálnych bodov viac u ako mužských respondentov, ktorí odpovedali rovnako.
Rozdiely možno pozorovať aj medzi jednotlivými krajmi. Väčšina opýtaných v každom kraji vníma dané historické udalosti negatívne. V Bratislavskom kraji je to 74 percent, pričom v Prešovskom alebo Banskobystrickom kraji je to 61 percent respondentov. Podobné rozdiely pozorovali aj v prípade odpovedí "neviem."