Adrenalínové športy vyžadujú dodatočné krytie, na čo mnohí zabúdajú. "Väčšinou si dajú poradiť. No sú aj takí, ktorí si dojednajú cestovné poistenie len v rizikovej skupine turista, na dovolenke ich zláka vyskúšať si niektorý z adrenalínových zážitkov, a ak pri tom utrpia úraz, zostanú prekvapení a často aj nahnevaní na poisťovňu či sprostredkovateľa, že im napriek ich názoru takéto pripoistenie neuzatvoril," upozornil profesionál. Liečebné náklady spojené s úrazom si musí dovolenkujúci v takomto prípade hradiť sám.
Odborník dodal, že na dovolenke sa môže vyskytnúť aj nespokojnosť s ubytovaním, ktorú treba riešiť s cestovnou kanceláriou (CK) alebo hotelom. Môže sa napríklad stať, že izba mala byť otočená na more, no je takmer v pivnici. Dôvodom na sťažnosť a požadovanie náhrady škody sú prípady, ak nie je zabezpečená čistota a hygiena ubytovania, ak je hmyz v hromadnom výskyte, posteľná bielizeň je špinavá alebo sú neupratané izby. CK musí sťažnosť vyriešiť do 30 dní, v zložitejších prípadoch dovtedy oznámiť ďalší postup a vybaviť ju do 60 dní.
Môže dôjsť aj ku krachu cestovnej kancelárie, čo ale cestovné poistky nezahŕňajú. "Klient by sa vtedy mal obrátiť na delegáta CK, poisťovňu, ktorá CK poistila alebo priamo na náš zastupiteľský úrad," poradil Michalec. Pri kúpe zájazdu alebo pred odletom je podľa neho užitočné vyžiadať si potvrdenie o poistení cestovnej kancelárie proti insolventnosti aj s pokynmi, ako postupovať v prípade jej úpadku.