Upozornil na viaceré prípady, keď systém vodiči využili manuálne na iné účely ako privolanie pomoci. Kým v roku 2019 bolo automaticky zaslané oznámenie v 297 prípadoch a manuálne v 869, už v prvom polroku 2022 ich bolo automaticky zaslaných 347 a manuálne 1812. V predošlom kalendárnom roku bolo automaticky odoslaných oznámení evidovaných 508 a manuálne 2566.
Rezort ozrejmil, že tiesňové volanie systému eCall môže byť aktivované manuálne pasažiermi i automaticky, ak senzory zaregistrujú zrážku. Pri manuálnom využití systému eCall niekto z pasažierov stlačí tlačidlo označené ako SOS, pričom môže ísť o rôzne situácie.
"Stáva sa, že ľudia toto tlačidlo stlačia napríklad, keď majú poruchu vozidla a chcú si zavolať odťahovú službu, alebo sa objednať do servisu, preto by sme v týchto prípadoch privítali lepšiu osvetu zo strany predajcov automobilov, na privolanie odťahovej služby eCall neslúži. Má pomôcť primárne v prípade ohrozenia zdravia či života," upozornil minister Mikulec.