Rezort ozrejmil, že pri automatickom zasielaní volania sa systém sám spojí s najbližším koordinačným centrom linky 112 a odošle dôležité informácie, ako miesto a čas nehody, smer vozidla v čase nárazu, typ vozidla, VIN číslo a typ pohonu. Informácia o polohe jednu až dve sekundy pred nárazom podľa MV zabezpečí, aby sa záchranné jednotky na diaľnici vydali do správneho jazdného pásu.
Výhodu automatickej aktivácie vidí v tom, že operátor môže na miesto nehody vyslať jednotky aj ak je posádka v bezvedomí, keďže automatický eCall sa spúšťa, ak senzory zaznamenajú nehodu či náraz. "Absolútnu väčšinu takýchto udalostí tvoria dopravné nehody či škodové udalosti, zvyšok tvoria poruchy vozidla alebo systému," uviedlo ministerstvo.
Ozrejmilo, že systém eCall sa montuje do všetkých novoschválených automobilov kategórie M1 a N v EÚ automaticky od 31. marca 2018.