"Podpísali sme dodatok k zmluve, ktorý rozväzuje ruky dodávateľovi a práce na električkovej trati sa čoskoro znovu rozbehnú," povedal Vallo. Primátor uviedol, že museli vyvinúť vlastnú metodiku, na ktorej posledné mesiace spolu so zhotoviteľom a expertíznou organizáciou pracovali. "Bratislava má vlastnú metodiku, ktorá je v súlade s usmerneniami Úradu pre verejné obstarávanie a presne stanovuje skutočný dosah zdražovania na rôzne komodity," uviedol Vallo s tým, že mestu táto metodika prinesie najlepšiu hodnotu za peniaze a je v súlade s pravidlami EÚ.
Viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová poznamenala, že nový dodatok k zmluve je založený na expertíznom posúdení od súdneho znalca, ktorý zanalyzoval reálne zmeny v cenách dotknutých materiáloch na svetových trhoch. "Na základe toho stanovil aktuálnu mieru hodnoty zákazky oproti hodnote zákazky v novembri 2021, keď sa zmluva na električkovú trať podpisovala a zhotoviteľ stavby nastúpil na stavbu," ozrejmila. Poukázala, že zároveň aj navrhol metodiku, pričom cena sa bude prepočítavať pribežne počas trvania prác každého štvrťroka. Ako dodala, ceny sa môžu počas realizácie stavby meniť, preto nie je možné dopredu stanoviť konečnú cenu výstavby. Tvrdí, že pre mesto by nebolo výhodne sa dopredu zaviazať na aktuálnu mieru zdraženiu materiálov, keďže oproti aktuálnemu stavu môžu aj zlacnieť.
V nasledujúcich týždňoch sa podľa slo