Dlhotrvajúce horúčavy a sucho znížili hladinu Rýna, hlavnej vodnej obchodnej tepny, čo viedlo k meškaniu dodávok a výraznému zvýšeniu poplatkov za prepravu. Ekonómovia nevylučujú, že problémy v lodnej doprave môžu z tohtoročného očakávaného ekonomického rastu Nemecka skresať približne pol percentuálneho bodu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Riečne člny sa môžu v súčasnosti nakladať často iba na 30 až 40 % ich kapacity, ináč hrozí, že nabehnú na plytčinu. "Za normálnych okolností máte pod člnom viac než dva metre vody. Teraz je to na niektorých miestach zhruba 40 centimetrov," povedal pre Reuters Peter Claereboets, kapitán riečneho člna Servia prepravujúceho železnú rudu z Rotterdamu do závodu nemeckej spoločnosti Thyssenkrupp v Duisburgu. "Máme čo robiť, aby sme cez tieto miesta prešli bez poškodenia lode," dodal. Iné plavidlá, ktoré cez oblasti s nízkou hladinou neprejdú, plavbu zastavili úplne.
Sucho je tak ďalším faktorom, ktorý výrazne zasiahol do vývoja najväčšej európskej ekonomiky, ktorá už zápasí s vysokou infláciou, problémami v dodávateľskom reťazci a rastúcimi cenami plynu po útoku Ruska na Ukrajinu. Napríklad, poplatky pre riečne člny za prepravu kvapalného nákladu po Rýne sa od júna zvýšili viac než päťnásobne a chemický koncern BASF minulý týždeň informoval, že nemôže vylúčiť obmedzenie produkcie.