Priekopníci z USA?
Zákaznícka obec, celkom logicky, krok BMW neprijala s nadšením, ale pokiaľ sa pozrieme na praktiky americkej Tesly, tá na softvérovo sprístupňovaných funkciách áut funguje oveľa dlhšie. Nedávno zarezonoval prípad, keď jednému zo zákazníkov na diaľku znížila dojazd Modelu S vyrobeného v roku 2013 a následne od neho žiadala poplatok 4 400 € za opätovné odomknutie. V čom bol háčik? Pôvodne auto dostalo z výroby kapacitu 60 kWh, lenže medzičasom došlo pri servisnej prehliadke k výmene za výkonnejší článok, ktorý mal štandardne 90 kWh.
Lenže pre slabšie verzie S 60 ho zasa uzamykala iba na dve tretiny celkovej kapacity. Avšak v tomto prípade k tomuto kroku nedošlo, a tak predchádzajúci majiteľ získal batériu s väčšou kapacitou, než na akú mal v princípe nárok. Na tomto prípade dokonale vidno, že automobilky majú možnosť ovplyvňovať nielen funkcie ovplyvňujúce komfort, ale aj priamo praktické využitie.
Aké funkcie by sa mohli „prenajímať“
- výkon pohonnej jednotky
- zvýšený odjazd
- intenzita a smer prúdenia vzduchu z klimatizácie
- kvalita a výkon audiosústavy
- navigácia
- dojazdové elektrické okná
- funkcie adaptívneho podvozka
- bežné jazdné režimy ako Eko, Sport, Comfort
- špeciálne jazdné módy do terénu
- konektivita s mobilnými zariadeniami
- povolenie Apple CarPlay alebo Android Auto
Akú formu predplatného môžu zvoliť?
- dňové
- týždenné
- mesačné
- kvartálne
- ročné alebo doživotné