Študenti si nevyberajú náročnú techniku
Katarína Tešla, Kariéra.sk
- Záujem o prácu v marketingu, administratíve a v manažmente je tu už niekoľko rokov. Na druhej strane je menší záujem o pozície, ktoré vyžadujú technické vzdelanie alebo vyššiu kvalifikáciu. Práve firmy majú už roky problém nájsť kvalifikovanú pracovnú silu. Nepomer na trhu práce vzniká už u študentov, ktorí idú radšej študovať humanitné vedy ako náročné technicky orientované odbory. Je tu teda veľká priepasť medzi dopytom a ponukou.
TOP odvetvia uchádzačov pri požiadavke na VŠ vzdelanie
- Vrcholový manažment
- Žurnalistika, médiá
- Marketing, reklama, PR
- Ľudské zdroje a personalistika
- Administratíva
- Obchod
- Manažment
- Služby
Copywriter pôsobí lákavo
Ján Košč, sociálno-ekonomicky analytik
- S meniacou sa ekonomikou a presadzujúcim sa priemyslom 4.0 sa mení to, čo vnímame ako klasické. Onedlho sa pravdepodobne dočkáme pozícií, ktoré dnes ešte neexistujú. A čo sa týka pozície copywritera - po prvé je to relatívne dobré platené zamestnanie, ktoré je možné vykonávať prakticky odkiaľkoľvek a po druhé na jeho vykonávanie, pri všetkej úcte, netreba žiadne zásadné úsilie založené na neustálom vzdelávaní a vedeckej práci.
TOP odvetvia uchádzačov pri požiadavke na SŠ vzdelanie
- Administratíva
- Právo a legislatíva
- Štátna správa, samospráva
- Žurnalistika, médiá
- Prekladateľstvo a tlmočníc.
- Ľudské zdroje a personalist.
- Marketing, reklama, PR
- Obchod