Kampaň nazvaná Sláva saké!, ktorú vedie Národný daňový úrad (NTA), žiada ľudí vo veku 20 až 39 rokov, aby prišli s návrhmi, ako pomôcť oživiť popularitu alkoholických nápojov. Súťaž bude trvať do 9. septembra a ľudia majú vymyslieť "nové produkty a recepty", ako aj spôsoby podpory domáceho pitia alkoholu.
Podľa NTA konzumácia alkoholu v Japonsku klesla z priemerných 100 litrov ročne na osobu v roku 1995 na 75 litrov v roku 2020. To sa prejavuje aj v štátnom rozpočte, ktorý má deficit v prepočte vyše 345 miliárd eur.
"Keď sa práca z domu využívala aj po období covidovej krízy, zrejme si mnoho ľudí položilo otázku, či musia stále udržiavať zvyk popíjania s kolegami, aby s nimi posilnili kontakty a vzťahy," uviedol predstaviteľ daňového úradu pre jedny anglicky písané noviny.