Maďari cenový strop zaviedli vlani v novembri, kedy stanovili jednotnú maximálnu cenu pre benzín s oktánovým číslom 95 aj pre naftu. Vláda obmedzenia zaviedla ešte pred jarnými voľbami, aby ochránila spotrebiteľov pred dopadmi inflácie, ktorá je teraz v Maďarsku, podobne ako v mnohých ďalších krajinách, na najvyšších hodnotách zhruba za 20 rokov. Cenový strop bude zatiaľ platiť do októbra.
Európska komisia (EK) v polovici júla začala voči Maďarsku právne kroky, pretože jej prekážajú odlišné ceny pohonných hmôt pre vozidlá so zahraničnou poznávacou značkou. Podľa EK je opatrenie diskriminačné a v rozpore s pravidlami vnútorného trhu, preto začala voči Budapešti konanie o porušení povinností. Maďarsko začalo vodičov so zahraničnými poznávacími značkami pri čerpacích staniciach odmietať, keď sa tam začali tvoriť dlhé rady a situácia bola pre maďarských občanov neúnosná.
Šéf maďarskej energetickej spoločnosti MOL Zsolt Hernádi v rozhovore s televíziou ATV začiatkom júla povedal, že Maďarsko by malo cenový strop pri pohonných hmotách zrušiť, pretože opatrenie časom povedie k nedostatku palív.