Uviedol to v utorok na tlačovej besede, na ktorej predstavil víziu BSK na obdobie rokov 2022 až 2026. Venovať sa chce všetkým kompetenčným oblastiam kraja. "Nie sú to vzdušné zámky, ale veci, ktoré sú postavené na piatich rokoch práce. Ďalšie obdobie chceme využiť na dotiahnutie vecí, ktoré zostali otvorené, ale aj na ďalší rozvoj. Ak dostanem dôveru, pôjdeme rovnakým tempom a rovnakou kvalitou ako doteraz," skonštatoval Droba.
V oblasti dopravy treba podľa neho dôsledne napĺňať závery a odporúčania Plánu udržateľnej mobility, budúcnosť dopravy vidí v koľajovej doprave. V pláne je budovanie prestupných terminálov, modernizácia a "skapacitnenie" železničných tratí i rozširovanie električkových radiál, ale tiež budovanie záchytných parkovísk. Kraj chce zároveň pokračovať vo výstavbe obchvatu malokarpatského regiónu. Podpora sa nevyhne ani MHD smerom na rakúsky Hainburg an der Donau i maďarskú Rajku.
V oblasti životného prostredia bude klásť dôraz na dôslednú implementáciu všetkých dostupných opatrení, ktoré zabezpečia ochranu života obyvateľov, životného prostredia a prírodných zdrojov. Potrebné bude zmierňovať negatívne dosahy klímy, spomína tiež komplexné obnovy budov, podporu budovania kanalizačných a vodovodných sietí obciam, ktorým chýbajú. Sľubuje tiež vyvíjanie tlaku na štát na zodpovedný prístup k ekologickým skládkam. Na území Bratislavského kraja je pritom 224 environmentálnych záťaží, ale aj najväčšie bohatstvo, a to zásobárne pitnej vody.