Výskum britskej charitatívnej organizácie pre duševné zdravie detí Place2Be zistil, že tri štvrtiny zamestnancov škôl zaznamenali medzi žiakmi zvýšenú úroveň depresie, 86 percent zaznamenalo zhoršenie sebaúcty a viac ako 90 percent uviedlo, že problémy ovplyvnili aj schopnosť detí učiť sa. Píše o tom britský The Sun.
Expertky na detské správanie Chris Callandová a Nicky Hutchinsonová, ktoré pracujú na školách poskytujúcich podporu, rady a školenia, povedali viac o tom, aké znamenia by si rodičia mali všímať – a ako môžu svojim deťom pomôcť.
"Úzkosť je normálna emócia, ktorú občas pociťujeme všetci," upozorňuje Chris Callandová. "Pre deti sa však stáva problémom, keď sú preťažené a úzkosť im bráni vykonávať každodenné činnosti, ako ísť von s priateľmi alebo sa baviť pri športe," vysvetlila odborníčka.
Podľa Callandovej si psychológovia všimli znepokojivý nárast počtu detí, ktoré zápasia s obavami či dokonca nedokázali vstať z postele a ísť do školy, už pred pandémiou. "Sociálne médiá, ktoré na deti vplývajú už počas základnej školy, situáciu ešte zhoršujú. Deti sa porovnávajú s ostatnými a majú pocit, že nie sú dosť dobré, čo vytvára kultúru perfekcionizmu - porovnávať a zúfať si." Nepomáhajú ani zmienky o klimatických zmenách a vojnách, deti sa cítia ohrozené.
U malých detí - zvyčajne vo veku od šiestich alebo siedmich rokov – by si mali rodičia všímať najmä zmeny správania. Dieťa môže byť napríklad plačlivé alebo neochotné vzdialiť sa od rodičov, môže byť uzavreté alebo sa vyhýbať každodenným činnostiam.