Túto možnosť im dávajú voliteľné (disponibilné) hodiny určené v rámcových učebných plánoch. Potvrdil to odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
V kompetencii škôl je zaradiť do vyučovania aj netradičné vyučovacie predmety, ktoré štátny vzdelávací program priamo nedefinuje. Pri ich tvorbe sa môžu školy inšpirovať učebnými osnovami, ktoré Národný inštitút vzdelávania a mládeže zverejnil na svojej stránke.
"Štátny vzdelávací program je záväzný dokument, ktorý stanovuje všeobecné ciele vzdelávania a kľúčové kompetencie, ku ktorým má vzdelávanie smerovať. Vymedzuje aj rámcový obsah vzdelávania," uviedol rezort školstva. Je východiskom pre tvorbu školského vzdelávacieho programu, v ktorom sa zohľadňujú aj špecifické podmienky a potreby regiónu.
V súčasnosti sa pripravuje nový štátny vzdelávací program pre základné školy. "Ciele a obsah vzdelávania tu budú vymedzené v rámci logicky usporiadaných a vyvážených vzdelávacích oblastí s indikatívnou väzbou na odbory a predmety, ktoré si na základe rámcového učebného plánu zaraďuje do svojho učebného plánu škola," priblížili z ministerstva školstva.