Štúdia bola zameraná na emotikony používané pri flirtovaní v kybernetickom. Autori prieskumu sa pýtali najmä na to, ktoré emotikony pri zoznamovaní a komunikácii online robia najlepší dojem, a ktoré naopak chuť flirtovať spoľahlivo umŕtvia. Medzi zabijakov flirtovania patril napríklad emotikon baklažánu, ktorý sa používa ako symbol veľkého mužského penisu.
Horšie ako baklažán boli len emotikon výkalu a nahnevanej tváre. Vyplýva to z prieskumu, ktorého sa zúčastnilo päťtisíc osôb, ktoré sa zoznamujú a flirtujú online. Z analýzy vyplýva, že viac ako sedem z desiatich osôb posiela emotikony ako vyjadrenie záujmu o druhého.
Najsympatickejšími emotikonmi boli tvár posielajúca pusinku, usmievavá tvár obklopená tromi malými srdiečkami a usmievavá tvár so srdiečkami namiesto očí. Čo ale nebolo zásadným prekvapením prieskumu. Zaujímavým výsledkom štúdie je aj to, že muži (76 %) používajú emotikony pri flirtovaní častejšie ako ženy (68 %), ktoré naopak používajú emotikony častejšie pri bežnej komunikácii (92 %).