Horským strediskám vo Vysokých Tatrách z dlhodobého hľadiska chýba približne 20 percent klientely. Pokles okolo 10 percent podľa jedného z prevádzkovateľov možno pripísať cudzincom, ktorí sa pravdepodobne obávali cestovať do regiónu v blízkosti Ukrajiny. V tatranských informačných kanceláriách sa návštevníci najviac zaujímali o možnosti turistiky, nasledovali podujatia, informácie o lanovkách a kultúrnych aktivitách, opakovali sa aj otázky o medveďoch a bezpečnosti. "Najviac negatívnych podnetov bolo už tradične na kapacitu električiek, nedostatok spojov, ľudia reagovali aj na zvýšenie cien služieb, chýbala im napríklad aj verejná práčovňa," vymenovala riaditeľka Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Lenka Rusnáková.
Blašková ubezpečila, že v súvislosti so zvyšovaním cien energií počas blížiacej sa zimnej sezóny neplánujú zásadne obmedzovať prevádzku, aby neznížili kvalitu služieb. Chcú prilákať viac turistov, šetriť plánujú na prevádzkových a personálnych nákladoch. "Veľa podnikateľov plánuje minimálne počas mimosezóny radikálnejšie obmedzenia, nebudú poskytovať služby napríklad počas celého týždňa. Zhodujú sa, že nárast energií znamená nárast cien v službách cestovného ruchu a je najvyšší čas, aby štát zakročil a predstavil konkrétne plány a opatrenia," uzavrela Blašková.