Spoločnosť nevedela havarijný stav vyriešiť a v júli tohto roka odstúpila od zmluvy. „Preto pripravujeme ďalšie právne kroky a novú súťaž verejného obstarávania. Realizácia prác nám opäť zaberie čas a priestor, ktorý už mal byť zrekonštruovaný,“ podotkla hovorkyňa.
Firma sa bráni
Nový Čas kontaktoval aj samotnú firmu jai group s. r. o. Výrobný riaditeľ Jozef Sabol sa bránil tým, že realizáciu sťažovalo to, že ambulancie boli 24 hodín denne v prevádzke. „Ak sme chceli dodržať technologický postup, kde sa vylieval nivelák na pôvodnú dlažbu, tak sme aj 10 dní po realizácii namerali nadmernú vlhkosť, čím sa nám predlžovala doba začiatku lepenia PVC. Navýšenie ceny, o ktoré sme žiadali, bolo na základe inflácie,“ uviedol Sabol. Podľa neho v novembri 2021, keď pripravovali ceny, nevedeli tento stav predpokladať.
„Dielo bolo riadne odovzdané zhotoviteľom a prevzaté objednávateľom na základe preberacieho protokolu. Vzniknutá situácia nás, samozrejme, mrzí,“ uzavrel. Kliská však tvrdí, že to nie je pravda.
„V tomto prípade ide o jednu operačku a jednu ambulanciu, a tie boli pripravené, v čase prác sa tam nenachádzal personál ani pacienti. Harmonogram prác bol predložený samotnou firmou a napriek tomu nebol dodržaný a neustále sa predlžoval zo strany dodávateľa. Prevzatie diela, ako hovorí pán Sabol, je zavádzajúce, nakoľko odovzdávací protokol obsahoval zmienku o významných nedostatkoch a chybách,“ dodala.