Jazdia hlavne starší
Nevhodné podmienky podľa Boberského odrádzajú, aby získali posily medzi mladými vodičmi. „Čo sa týka vekového zloženia, tu prevládajú hlavne ľudia okolo 50 a viac rokov. Tých mladých je tu asi len desať percent. Všeobecne nemajú záujem o túto prácu, pri tejto mzde, ktorá je od 1 000 do 1 450 v hrubom, ani nemôžu uživiť rodiny, ak si zoberú hypotéku, čo je dnes už normálne. Táto práca vyžaduje to, že často začíname o tretej ráno a končíme o polnoci, takže sú v práci aj 18, 19 hodín,” uzavrel. O pohľad na situáciu požiadal Nový Čas aj vedenie spoločnosti, no do uzávierky sa nevyjadrili.
Prečo ideme štrajkovať!
Zamestnávateľ nás nepočúva
Jozef Kasenčák (58), Košice
- Vodiča robím od roku 2007. Najväčší problém je, že je nás tu málo vodičov, a tak nemôžeme pomaly ani čerpať dovolenku, musíme sa doprosovať. Mzda je taktiež problém. Nedostávame toľko, koľko nám zo zákona prináleží. Snažili sme sa to riešiť, zamestnávateľ nechcel.
Pre vyšší plat
Emil Fedor (44), Rozhanovce (okr. Košice-okolie)
- Žiadame, aby sme dostávali takú mzdu, ako káže zákon, viacej nechceme. Všetky možné právne riešenie sme vyčerpali. Ideme v pondelok do štrajku, ak by to nepomohlo, išli by sme aj ďalšie dni.
Neznesiteľné podmienky
Ondrej Naršanský (48), Košice
- Pracujem tu už 20 rokov, pre mňa je už nemysliteľné ďalej robiť v takomto prostredí. Začínam o 5.30 ráno, končím po 18. hodine. O peniazoch radšej ani nehovorím, je to veľmi slabé. Som už vo výpovednej lehote, ale zúčastním sa na štrajku. Predo mnou odišlo veľa ľudí, ktorí tu odrobili 20 a viac rokov.