Správa potvrdzovala bezpečnosť lietadla a nevyjadrovala sa k problémom softvéru MCAS, ktoré už vtedy Boeing poznal a snažil sa odstrániť.
Po druhej havárii Boeing aj samotný Muilenburg verejnosť naďalej ubezpečovali o bezpečnosti lietadiel s tým, že v certifikačnom procese týkajúcom sa týchto lietadiel, respektíve práve systému MCAS, nedošlo k nijakým "prekvapeniam" či sklzom, hoci podľa SEC vedeli, že to nie je pravda.
"V dobe krízy či tragédie je obzvlášť dôležité, aby spoločnosti a ich vedenia poskytovali trhom úplné, férové a pravdivé informácie... Spoločnosť Boeing a jej bývalý výkonný riaditeľ Dennis Muilenburg v tejto najzákladanejšej povinnosti zlyhali. Investorov uviedli do omylu tým, že im poskytli uistenia o bezpečnosti lietadiel 737 MAX, napriek tomu, že vedeli o závažných bezpečnostných obavách," uviedol v štvrtkovom vyhlásení predseda SEC Gary Gensler.