Umožní im to služba Online tlmočník, vďaka ktorej sa budú môcť ľahko dorozumieť s pracovníkom poisťovne prostredníctvom posunkovej reči alebo doslovným simultánnym prepisom hovoreného slova. Po úspešnom pilotnom testovaní, spúšťa VŠZP ako prvá zo zdravotných poisťovní novú službu naplno.
Bezplatná služba Online tlmočník ponúka preklad hovorného slova do posunkového jazyka, ktorú preferujú nepočujúci. Klienti s poruchou sluchu si zase môžu v novej službe zvoliť doslovný prepis hovorenej reči, ktorý je úplný, nejde len o skrátenú informáciu. „Preklad do posunkovej reči či simultánny prepis sa deje v reálnom čase a tlmočník, či prepisovateľ je pre klienta k dispozícii počas celej návštevy v pobočke VšZP,“ spresňuje manažérka komunikácie VšZP Eva Peterová. Nová služba sa postupne rozšíri aj na ďalšie pobočky VšZP.
S tlmočníkom a prepisovateľom sa klient spojí jednoducho, online prostredníctvom tabletu, ktorý je k dispozícii v desiatkach pobočiek VšZP. V tablete sú nainštalované aplikácie (Deafcom a eScribeDroid), ktoré si podľa potreby klient spustí. Po spustení aplikácie bude k dispozícií na linke prekladateľ, ktorý preloží rozhovor medzi klientom a klientskym pracovníkom v posunkovej reči alebo v titulkoch. Tlmočníci sú k dispozícii každý pracovný deň od 8:00 do 16:00 hodiny. „Naši pracovníci sú na takýto spôsob komunikácie po absolvovaní odborného školenia dôkladne pripravení,“ dopĺňa E. Peterová.