Odbornú pomoc pre klientov so sluchovým hendikepom online zabezpečujú pracovníci z občianskeho združenia Centrum bezbariérovej komunikácie a česká spoločnosť Transkript online.
Na Slovensku má určitú poruchu sluchu asi 250 000 ľudí. K nepočujúcim alebo k nedoslýchavým sa zaraďuje 105 000 z nich a z toho viac ako 39-tisíc sú poistenci VšZP. Vďaka novej službe Online tlmočník môžu viesť na pobočkách VšZP plnohodnotný rozhovor, pýtať sa, bezprostredne reagovať na získané informácie a plne sa sústrediť na tému rozhovoru.
Zamestnanci VšZP budú zároveň schopní efektívnejšie a rýchlejšie vybaviť ich potreby. „VšZP aj takto pomáha zrovnoprávniť všetkých svojich poistencov v prístupe k informáciám. Uvedomujeme si, že ľudia so sluchovým postihnutím majú problémy dorozumieť sa s okolitým svetom. VšZP preto reaguje na ich potrebu odlišných foriem komunikácie. Nová služba na pobočkách našej poisťovne rúca komunikačné bariéry aj pre túto skupinu ľudí so zdravotným znevýhodnením,“ dodáva generálny riaditeľ VšZP Richard Strapko.