Pri rýchlom zjazde
- Pokiaľ idete napríklad 130 km/h na kľukatiacom sa úseku diaľnice, stačí aj keď po brzde ťuknete a auto sa môže dostať do šmyku. Najmä v prípade starších vozidiel, ktoré nedisponujú systémom ABS. Rovnaké riziko však striehne aj na majiteľov výkonných športiakov, ktorí majú karbón-keramické kotúče, ktoré majú okamžitý nástup a auto zbrzdia o desiatky km/h v priebehu chvíle.
Tip: V hustom daždi je na diaľnici lepšie brzdiť pomaly, ideálne motorom, ktorému pomôžete jemným dobrzďovaním. Ak však musíte ostro brzdiť, hrozí akvaplaning.
V kolónach
- Pri jazde v kolóne pribrzďujte podľa potreby, no základom je dodržiavať optimálny odstup. V autách vybavených adaptívnym tempomatom stačí kontrolovať prácu systému, ak však spomaľujete vy, treba počítať s niekoľkými premennými. Na vode máte zákonite dlhšiu brzdnú dráhu, ktorú ešte môže predĺžiť jemný prach a nečistoty na povrchu. O to viac je dôležité naplno sa venovať riadeniu, pretože chvíľka nepozornosti môže skončiť poriadnou nepríjemnosťou.
Tip: Predĺžte odstup, znížte rýchlosť a brzdite pomaly.
Na novom asfalte
- Môže to znieť divne, ale nové povrchy sú často klzké, pretože sa na koberci môže za istých okolností vytvoriť jemný fi lm obsahujúci dechtové oleje, ktorý s vodou vytvorí klzký povrch ako zrkadlo. Aj v tomto prípade zohráva rolu hrúbka dezénu pneumatiky. Čím kvalitnejšiu zmes máte, tým lepšie odvádza vodu a v chladnejších podmienkach sa dokáže aj skôr zahriať do optimálnej teploty, vďaka čomu je auto ovládateľnejšie. Na takomto povrchu by ste sa mali vyvarovať prudkému brzdeniu, ktoré môže viesť do šmyku.