Rozdiel je však v tom, že prešovský je neporovnateľne menší.
Lávka vedie od Prešovskej univerzity k zimnému štadiónu. Pred niekoľkými dňami na ňu osadili modernú konštrukciu polkruhového tvaru, ktorá zmenila prostredie a signalizuje, že bude atraktívnejšie, ako doposiaľ. „Následne sa zrealizovala betonáž jej podlahy. Po dozretí betónu bude na lávke nainštalované verejné osvetlenie. Aktuálne prebiehajú hrubé terénne úpravy súvisiace s prípravou na výstavbu priľahlého cyklochodníka," uviedol hovorca prešovského Mestského úradu Vlado Tomek.
S výmenou starej lávky začali v máji. Pôvodná bola v nevyhovujúcom stave, takže hrozilo, že sa môže zrútiť. Po jej posúdení statikom ju okamžite uzavreli. Nová, modernejšia, bude slúžiť peším aj cyklistom. Jej nosná konštrukcia je tvorená oceľovým hlavným nosníkom, navzájom prepojenými priečnikmi a oceľovým oblúkovým nosníkom s oceľovými závesmi. Konštrukcia je široká 5,5 metra a zábradlie má výšku 1,3 metra. Na vyvýšenej platforme budú medzi oceľovými závesmi umiestnené lavičky a stojany na bicykle. Nové premostenie má stáť 957 tisíc €. Spoločnosť Eurovia ju má dokončiť v novembri.
Fakty
- Šírka lávky: 5,5m
- Dĺžka lávky: upresním
- Výška konštrukcie: Upresním
- Cena: 957 tisíc €
- Počet svetelných bodov: 11
- Váha konštrukcie 31 ton