Magistrát preto apeluje na dôraznú prevenciu a hrozbu tvrdých represívnych opatrení, ktoré odradia človeka pod vplyvom alkoholu sadnúť si za volant a veľkou rýchlosťou sa prevážať mestom.
"Nedeľná tragická nehoda vyvolala oprávnené otázky nielen o bezpečnosti cestnej premávky, ale aj o bezpečnosti chodcov a cestujúcich MHD," skonštatovala pre TASR bratislavská samospráva.
Pripomína, že spoločne s Úniou miest Slovenska a so združením krajských miest K8 od roku 2020 apeluje na vládu, aby bolo obciam umožnené vykonávať kontroly objektívnou zodpovednosťou aj na meranie maximálnej povolenej rýchlosti. "Najmä prostredníctvom stacionárnych radarov. Dnes tieto kontroly môže vykonávať iba Policajný zbor," uviedli z hlavného mesta.
Viaceré zastávky alebo ostrovčeky pre chodcov v uplynulých štyroch rokoch boli v Bratislave podľa samosprávy upravené tak, aby zvýšili bezpečnosť. "Naďalej v takýchto úpravách budeme pokračovať. Za všetky môžeme spomenúť rozšírenie ostrovčekov, nástupísk a úpravu jazdných pruhov na križovatke Račianske mýto alebo nové integrované prestupné zastávky bus-električka na zmodernizovanej Dúbravsko-Karloveskej radiále," podotkol magistrát.
Naďalej chce taktiež pristupovať k znižovaniu rýchlosti na komunikáciách s vysokým rizikom stretu s chodcami či k zužovaniu jazdných pruhov v miestach, ktoré lákajú vodičov k vysokej rýchlosti.