Dorčáková priblížila, že podvodné správy vyzývajú napríklad na úhradu colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky. Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité a môžu tak prísť o peniaze.
"Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby," zdôraznila Dorčáková. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBoxe.
Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky. Ukážky falošných správ a e-mailov sú zverejnené aj na webovej stránke pošty.