SLOVAKIA TRAVEL pútavým videom nadväzovala na svoju letnú kampaň, v ktorej ukazovala zaujímavé miesta na Slovensku z pohľadu turistu. Hlavným odkazom kampane bolo Tak blízko k zážitkom, tak blízko k vám.
„Veľmi si vážime toto európske ocenenie našej práce, ktoré potvrdzuje, že ideme dobrým smerom a naša práca prináša prvé úspechy aj v európskom formáte,“ povedal Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL. „Kampaňou sme chceli ukázať turistom, ako môžu navštíviť výnimočné atrakcie na Slovensku kedykoľvek, rýchlo, pohodlne a ekologicky, čo sa aj podarilo, tento rok sa letnými vlakmi odviezlo rekordných 43 376 pasažierov,“ dodal V. Mika.
Cieľom súťaže bolo propagovať cestovanie vlakom ako model udržateľného cestovného ruchu v celej Európe. Tento rok sa ETC a Eurail snažili pri príležitosti Európskeho roka mládeže osloviť najmä mladých ľudí. Okrem toho je tiež ambíciou znižovať emisie skleníkových plynov a dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050. Slávnostné odovzdávanie cien sa bude konať 15.novembra v Prahe.
„V ZSSK je väčšina kolegov železničiarmi nielen z rozumu, ale celým svojím srdcom,“ hovorí Roman Koreň, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).
„Preto sme vždy nadšení a veľmi pyšní, keď sa nám podarí dostať do vlaku aj ľudí, ktorým by inak tento spôsob dopravy ani nenapadol. Samozrejme, veľká časť kreditu ide nášmu akcionárovi, ministerstvu dopravy, u ktorého naše nápady nachádzajú podporu. Som veľmi vďačný, že najekologickejší spôsob hromadnej dopravy, železnica je integrálnou a dôležitou súčasťou slovenskej stratégie rozvoja cestovného ruch,“ dodáva R. Koreň.
Letné vlaky premávali od 11. júna do 11. septembra a v 43 vlakoch a 10 linkách prepravili rekordný počet cestujúcich. Najobľúbenejšou sa stala trasa Košice – Stará Ľubovňa. Zámerom bolo podporiť domáci turizmus. Podľa ZSSK je už teraz jasné, že projekt zopakujú aj budúci rok.