Zrekonštruovaná časť železnice sa začína od stanice Kubátkovia a tiahne sa po železničné depo pod stanicou Skanzen. Tá bola v minulosti poškodená povodňou, čo znemožnilo jej ďalší prejazd. Riaditeľka múzea povedala, že na viacerých miestach boli nevyhovujúce drevené podvaly, výhybky a opotrebované koľajnice. Zrenovovať sa podarilo spodok a zvršok železnice pre traťovú rýchlosť 20 kilometrov za hodinu, tiež nástupište v stanici Kubátkovia a úrovňové priecestia, vrátane novej kabelizácie. Vznikla tiež odstavná koľaj v stanici Skanzen.
"Dvojkilometrový úsek na historickej železnici sa vďaka projektu slovensko-poľskej cezhraničnej spolupráce podarilo zrekonštruovať po takmer desiatich rokoch. Verím, že uvedenie do prevádzky spodného úseku železničky bude pre návštevníkov zaujímavá atrakcia," priblížila Kotvasová.
Ako dodala, aktuálne opravujú výhybky na prvej úvrati a štrkujú lôžko po celej trati železnice zo zdrojov múzea. Cieľom týchto aktivít je obnovenie prevádzky železnice od stanice Kubátkovia na Sedlo Beskyd, čím dôjde k prepojeniu kysuckej a Oravskej lesnej železnice.
Kysucká lesná železnica vznikla v rozmedzí rokov 1915 až 1918 a slúžila na prepravu dreva. Viedla z Oščadnice do stanice Chmúra vo Vychylovke. V roku 1926 dobudovali osemkilometrový úsek spájajúci kysuckú s Oravskou lesnou železnicou. Od roku 1991 nesie názov Historická lesná úvraťová železnica. V súčasnosti ju využíva Kysucké múzeum na prevoz návštevníkov cez areál Múzea kysuckej dediny.