Novomešťanky a Novomešťania z Tehelného poľa žijú v lokalite s najväčšou koncentráciou športovísk v Bratislave a možno aj na Slovensku.
Je tu Národný futbalový štadión, hokejový štadión, Národné tenisové centrum, plaváreň Pasienky, športová hala Pasienky, hádzanárska hala, gymnastické centrum, tenisové areály, športová hala Mladosť, športová hala Elán a ďalšie športoviská.
Väčšina z nich znamená pre lokalitu v čase zápasov, turnajov či kultúrnych podujatí zvýšenú dopravnú záťaž a zabratie parkovacích miest, ktoré majú slúžiť miestnym obyvateľom. Reálne to pre nich znamenalo, že večer po príchode domov nemali kde zaparkovať.
Preto sa vedenie Nového Mesta rozhodlo vytvoriť taký parkovací systém, ktorý im pomôže a rezidentov s trvalým pobytom pri parkovaní zvýhodní.
„Aby sme nevytvárali niečo, čo následne hlavné mesto zruší, akceptovali sme všetko, čo magistrát – správca budúcej celomestskej parkovacej politiky – nariadil. Aj keď s niektorými vecami sme nesúhlasili,” hovorí starosta Nového Mesta Rudolf Kusý.
V Novom Meste sa v decembri 2020 spustil v zóne Tehelné pole pilotný projekt regulovaného parkovania. Vedenie mestskej časti ihneď zaviedlo jasné pravidlá, čím vnieslo poriadok do parkovacích miest, a taktiež sa spoplatnilo tzv. hodinové parkovné pre nerezidentov. Pre rezidentov Nové Mesto vybavilo bezplatné parkovanie na 50 miestach na súkromnom parkovisku pred Istropolisom.
V mestskej časti taktiež vznikli desiatky nových parkovacích miest. Nové parkoviská boli vybudované na Nobelovej či Podnikovej ulici, na Budyšínskej ulici sa vďaka rozšíreniu cesty podarilo vytvoriť priestor pre ďalšie parkovacie miesta a ďalších 9 parkovacích miest vzniklo aj Pri starej prachárni.
„Mrzí nás, že hlavné mesto v tom, ako sme to naštartovali,
nepokračovalo.”
Koncom roka 2021 tento úspešný projekt vedenie Nového Mesta odovzdalo hlavnému mestu.
„Osobne ma však mrzí, že hlavné mesto v tom, ako sme to naštartovali, nepokračovalo... Neprevzalo od nás údaje o rezidentoch a nevyužilo ich na to, aby ľudia nemuseli byť obťažovaní opakovanou registráciou do parkovacieho systému,” dodáva Rudolf Kusý.
Podľa neho je veľkým problémom tiež to, že po 18. hodine v lokalite neparkujú iba miestni obyvatelia, ako to zaviedlo Nové Mesto. Málo je tiež tzv. voľných parkovacích hodín pre návštevy rezidentov, ktorí ich reálne potrebujú viac.
Starosta kritizuje aj to, že sa nepokračuje v platbách prostredníctvom SMS za parkovanie, ktoré boli každému zrozumiteľné a dostupné. Parkovacie aplikácie totiž nie sú vhodné a zrozumiteľné pre každého, navyše nie všetci majú smartfón.
Objednávateľ: SME RODINA, Leškova 3005/5, 811 04 Bratislava-Staré Mesto, IČO: 42254515
Dodávateľ: Temper Communication, a.s., Na Březince 6, 150 00 Praha, Česká republika, IČO: 29043620