-Akým problémom Bratislava čelí? Aké výzvy ju čakajú a ako na ne chcete reflektovať?-
Bratislava čelí výzvam spojeným s vlastnými financiami. Budú sa zvyšovať úroky, náklady na obsluhu dlhu a mesto môže mať problém s refinancovaním či splácaním dlhu. Bude preto nevyhnutné urobiť viaceré racionalizačné opatrenia aj na magistráte. Druhú výzvu predstavuje demografia. Treťou výzvou je električka do Petržalky. Urobím maximum pre to, aby som ten projekt zachránil. Zároveň sa z toho, kde sa stali pri tom projekte chyby, treba poučiť, vyvodiť zodpovednosť a pripraviť už ostatné projekty pre rozvoj električkovej dopravy poriadne. Primátor zavádza, ak tvrdí, že má z eurofondov dohodnutých 238,9 milióna eur pre magistrát. Tieto prostriedky síce sú schválené pre rozvoj územia Bratislavy, spolu s ďalšími 71,2 milióna eur pre BSK, ide však o návrh, ktorý schválila vláda. Nie je ešte schválený orgánmi Únie, a čo je najdôležitejšie, tieto prostriedky nie sú priamo určené žiadnou dohodou pre mesto Bratislava. Sú určené pre rozvoj integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, teda žiadateľom budú obce v kraji, BSK a Bratislava, prípadne možno aj mestské časti Bratislavy. Zároveň je možné, že tieto zdroje môžu byť určené aj pre ŽSR či ZSSK, respektíve autobusových prepravcov. Aj toto jednoznačne poukazuje na to, že primátor nehrá férovú hru, zavádza a skresľuje realitu, nielen okolo električky v Petržalke, ale aj o možnostiach čerpania zdrojov v rokoch 2023 - 2026. Gestorom budúcich výziev bude Ministerstvo dopravy a výstavby SR, kde ešte nie je zrejmé, aké budú podmienky výziev. Keďže v opatrení rozvoja verejnej dopravy je jednoznačne daná podmienka aktuálnosti generelu dopravy, je vysoko pravdepodobné, že rovnaká požiadavka bude aj v prípade IDS BK. Upozorňujem, že generel dopravy ako strategický dokument má už dnes Bratislava neaktuálny a na aktualizácii magistrát doposiaľ nezačal pracovať. Tieto zdroje budú určené aj na stavbu prestupných terminálov, zastávok či záchytných parkovísk. Rovnako môžu byť použité aj na stavbu inteligentných križovatiek, funkciou ktorých je zabezpečiť preferenciu voz diel verejnej osobnej dopravy, inteligentné automatické stavanie vlakovej cesty a tiež modernizáciu napájacej infraštruktúry. Ako primátor sa zaväzujem transparentne komunikovať s Bratislavčanmi a nie zastierať nejasnými vyjadreniami závažné pochybenie.