Matej Lančarič
Ja by som v tomto prípade počúval odborníkov, pretože si myslím, že rezidenčné, alebo myšlienka rezidenčného parkovania je veľmi dobrá myšlienka, ale mesto by malo postupovať podľa toho, čo povedali dopravní odborníci. Mesto si v roku 2016 dalo spracovať koncepciu rozvoja statickej dopravy v Trnave. Dopravní inžinieri nám spočítali všetky parkovacie miesta a zistili, že v Trnave máme 2 818 parkovacích miest, ktoré nie sú v súlade s normou. Problémom je, že keď zavedieme v niektorých častiach alebo v celej Trnave rezidenčné parkovanie, tak nám zanikne automaticky týchto 2 818 miest, ktoré nie sú v súlade s normou. A v tej koncepcii sa píše, že toto je vážny problém a pred zavedením regulácie parkovania je potrebné dobudovať tieto parkovacie miesta. Takisto nám odporúčajú, že Trnava by sa mala priblížiť k stavu, aby na jeden byt bolo vybudované jedno parkovacie miesto, čo v mnohých lokalitách nespĺňame. Takže ja by som sa v prvom rade sústredil na dobudovanie tých v podstate neoficiálnych parkovacích miest, až potom by som zavádzal parkovacie zóny na jednotlivých sídliskách.
V tých zónach, kde sa zaviedlo rezidenčné parkovanie, sa naozaj uvoľnil počet parkovacích miest možno o tých 15-30 %, ale to je iba preto, že zatiaľ nie je spoplatnená celá Trnava a celé mestské časti. Pretože tie autá, ktoré mali platiť tých nerezidentov alebo tí, ktorí boli nútení platiť, sa posunuli o ulicou alebo o dve ulice vedľa, kde sa zatiaľ parkovanie neplatí. Tie autá nezmizli do vesmíru a dopravní inžinieri v koncepcii na strane 59 hovoria toto - odporúčajú, aby sa na jeden byt vybudovalo jedno parkovacie stojisko, to znamená, dosiahnuť postupne celkový počet približne 18 300 parkovacích miest a zabezpečiť realizáciu 2 500 nových miest, aby sme mali jedno miesto na jeden byt a vyriešiť problém so zaužívanými 2 800 parkovacími miestami, ktoré nie sú v súlade s normou.