Marián Galbavý
Čo sa týka systému parkovania, tak v zásade musíme uplatňovať dva princípy. Prvý princíp je ten, že ľudia, ktorí smerujú do mesta ako určité aglomerácie, či už za prácou alebo preto, že prestupujú na vlak do Bratislavy, by mali svoje autá zanechávať na vstupných parkoviskách a ďalej využívať iné druhy prepravy. Či už je to MHD, kde v rámci integrovanej prepravy by aj lístok platil rovnako na vlak, neplatili by zaňho, alebo je to aj zdieľaná preprava, ktorá je veľmi efektívna vzhľadom na to, že Trnava je kompaktné mesto na rovine, skutočne veľmi dobre využívaná. Čiže musia byť na smeroch do Trnavy záchytné parkoviská. Nezabúdajme ďalej, že tu máme, nadregionálne zariadenia, ako je nemocnica, máme tu Sociálnu poisťovňu, atď. Dnes, naopak, sa rušia parkovacie miesta v blízkosti nemocnice, alebo sú spoplatnené a tí ľudia sú v zúfalej situácii, oni sem musia prísť a nejakým spôsobom si musia poradiť. Čiže záchytné parkovisko, preprava. Pre obyvateľov musíme robiť opatrenia, aby sa znížil počet autokilometrov. Doslova počet jázd autom, aby bol čo najnižší. Na to sú v podstate len dve cesty. Buď budú ľudia chodiť pešo, alebo budú používať iný druh prepravy, cyklistickú atď.