Matej Lančarič
V podstate, čo sa týka výstavby, ten, tých nájomných bytov, my ich nemusíme stavať vôbec zo Štátneho fondu rozvoja bývania. Myslím, ja by som sa vôbec nebál zobrať si úver na výstavbu nájomných bytov a nerozumiem tomu, prečo sme za 8 rokov nepostavili ani jeden jediný byt. to nie je výstavba jadrového reaktora. Kľudne sme si z banky mohli zobrať úver, postaviť nájomný mestský bytový dom a tí nájomcovia by nám ten úver postupne splácali. Mesto má obrovskú výhodu v tom, že my nie sme developer a my nepotrebujeme rýchly zisk. Nám stačí, keď sa nám to vráti aj o niekoľko rokov neskôr. Čo sa týka výšky tých daní a toho zvýšenia daní, podľa mňa bolo príliš radikálne a príliš skokovité a mnohým skupinám obyvateľov to narobilo veľké problémy, najmä tým chudobnejším vrstvám. Ale aj mnohým podnikateľom to narobilo veľké problémy. Mám takéto príklady, takže podľa mňa sa to malo, malo robiť miernejšie. A nie je pravda, že celý výťažok, tie 4 000 000, ako aj povedal kolega Galbavý, o koľko sa zvýšili dane z nehnuteľností, boli využité na rozvoj mesta. Napríklad ja tu mám pred sebou teraz záverečný účet mesta Trnavy. V roku 2017 sme platili za mestskú hromadnú dopravu 1,1 milióna z rozpočtu mesta. Viete, koľko sme platili vlani? O 100 % viacej, viac ako 2,2 milióna eur. To znamená, že tieto peniaze nešli do rozvoja mesta, ale zhltla ich nadnárodná spoločnosť Arriva na prevádzkovanie autobusovej dopravy, a pritom nám ani len nepridala jednu linku, dokonca linka číslo 15 bola zrušená. Nestúpli nejak výkony mestskej hromadnej dopravy, neboli vybudované žiadne nové zastávky, žiadny rozvoj mestskej hromadnej dopravy ani nič. Tak isto sa pozrite, ako vyzerá verejné osvetlenie v tomto meste. 80 % svetelných bodov máme staré, zastaralé sodíkové výbojky alebo staré žiarovky, žiarivky, kde platíme veľké faktúry za elektrickú energiu. Nerozumiem preto, prečo to už dávno nie je vymenené. Tam by sme mohli dosahovať výraznú úsporu. Takisto všetky interiérové svietidlá.