Timotej Bernhauser (nezávislý)
Už tu bolo povedané, že proste rezidenti by teda ozaj mali mať zadarmo parkovanie a tie parkovacie domy by sa, keď sa budú stavať, tak vyslovene budú pri tých prímestských častiach... Mali by mať výhody. A poplatky, vlastne podľa mňa ľudia majú dneska dve alebo štyri autá, a na tú rodinu, dve autá v meste na rodinu by bolo najlepšie, ostatní by museli parkovať mimo zóny Žiliny. Podnikatelia, tak a platiť si za to, samozrejme, keby boli v meste.
Peter Cibulka (nezávislý)
Parkovací podiel 5,3 milióna, u Trabelssieho celý dom mesta, na sídliskách rezidenčné parkovanie. V čase energetickej krízy by som spoplatnil až tretie auto a, samozrejme musí to byť výhradne v rukách mesta, aby sme vedeli budovať tie parkovacie plochy ekologické...
Peter Fiabáne (nezávislý)
K parkovacej politike - mesto má ju pripravenú. Poslanci sú informovaní, pretože každé druhé zastupiteľstvo dostali informatívnu správu o pripravenosti parkovacej politiky. Samozrejme, to ide o rezidenčné parkovanie, kde sú zvýhodnení ľudia s trvalým pobytom oproti nerezidentom. To je prvá, prvý krok. Druhý krok je, súhlasím s tým, že parkovacia politika, sme pripravení prevziať k 30. 6. do rúk mesta a bude to spravovať len mesto. Na pána Slotu reakcia. My sme v rámci vysporiadania vzťahov s pánom Trabelssiem mali pripravené prevzatie parkovacej spoločnosti, pred 2 rokmi sme mohli už brať peniaze z parkovania a budovať parkovaciu politiku atď. Peniaze získané z parkovania a tretie auto spoplatnené nevyrieši absolútne nič, čo sa týka parkovania, to je demagógia, ktorá proste nemá súvislosť so žiadnou ekonomikou. Peniaze, ktoré získame z parkovacej politiky, by mali ísť do fondu mobility a z fondu mobility by sme mali ďalej financovať veci súvisiace s parkovaním, s cyklotrasami, s pešími trasami, atď., atď. Výmenníkové stanice ako parkovacie miesta. Pán Rzezsoto, vy viete, že to patrí k Byttermu a Bytterm sám zatiaľ s tým nesúhlasí a je to drahé, drahá varianta. Cesta je naozaj spoplatniť, zvýhodniť domácich, ľudí, ktorí platia dane. Tam, kde sa dá rozšíriť počet parkovacích miest, na to máme dáta zo spolupráce so Žilinskou univerzitou. Tie kroky sú presne a jasne dané. Treba prijať nové VZN a hlavne treba komunikovať pred spustením ďalších častí, ako je Hájik, Solinky, Vlčince, s ľuďmi, aby pochopili princíp parkovacej politiky. To je naša cesta.
Silvia Bakkery (Republika)
Určite tí, ktorí budú mať trvalý pobyt v Žiline, tak budú mať parkovanie zadarmo. Chceli by sme určite zaviesť do života aj smart parkovanie, teda inteligentnú správu parkovacích miest, tzn. že človek alebo teda vodič uvidí, kde sú parkovacie miesta prázdne a kde plné, čomu sa teda vyhnúť. A čo je dôležité, MHD, aby bola výhodná a dostupná, tzn. dostať opäť tých ľudí z áut do mestskej hromadnej dopravy.