Ostatní kandidáti mu vyčítajú najmä nedokončenie električky do Petržalky, ale aj nejednotnosť parkovacej politiky. Nový Čas sa s analytikom M. Halásom a dopravným expertom J. Drahovským pozrel na najambicióznejšie plány dosluhujúceho primátora. Čo sľubuje jeho hlavný protikandidát?
Bezpečnosť
Zavedenie nočného primátora
Sľub: Vznikne neformálna pozícia nočného primátora zodpovedného za starostlivosť o mesto v nočných hodinách. Medzi jeho kompetencie bude patriť prijímanie opatrení na prevenciu konfl iktov, eliminovanie hluku a rušenia nočného pokoja.
Realita: Pozícia vznikla. „Myslím si, že to nie je zlá myšlienka. Skôr by som však vyzdvihol prácu mestskej polície. Cesta je skôr v rozširovaní právomocí polície ako nočného primátora, ktorý má momentálne iba monitorovaciu funkciu,“ vraví Halás. V novom volebnom programe sľubuje Vallo zvýšenie počtu bezpečnostných kamier o 150.
Doprava
Záchytné parkoviská
Sľub: Menej áut vchádzajúcich do mesta dosiahneme postavením záchytných parkovísk na okraji mesta.
Realita: Mesto v poslednom období skutočne postavilo, respektíve odkúpilo nové záchytné parkoviská. Napr. v Rači sa však nachádza v smere von z mesta a záujem oň teda nie je. Ďalšie sú v Petržalke či vo Vrakuni. Problém je, že sú väčšinou prázdne. „Keď sa zavedie niečo nové, trvá, kým si na to ľudia zvyknú. Či budú fungovať, sa ukáže, keď sa parkovacia politika rozšíri,“ vraví dopravný analytik Jozef Drahovský. Vallo sľubuje v nasledujúcom volebnom období ďalších 1 000 miest.
Jednotná parkovacia politika
Sľub: Zavedieme jednotnú parkovaciu politiku zvýhodňujúcu rezidentov.
Realita: Mesto skutočne zaviedlo novú parkovaciu politiku, ktorá rezidentov zvýhodňuje. Bohužiaľ, výrazne obmedzuje Bratislavčanov s trvalým pobytom mimo zón parkovacej politiky. „Úrad pre verejné obstarávanie zablokoval viaceré námietky proti parkovacej politike. Navyše, nie všetky mestské časti sú z nej nadšené. Niektoré ulice spravuje mesto, niektoré mestské časti, je nutná lepšia spolupráca,“ uviedol dopravný analytik J. Drahovský. Podľa primátora nie je parkovacia politika vytesaná do kameňa a sľubuje množstvo zmien.
Modernizácia radiál
Sľub: Zmodernizujeme Karloveskú, Vajnorskú a Ružinovskú radiálu, predĺžime električkovú trať v Dúbravke
Realita: Tento sľub splnilo mesto len čiastočne. Modernizácia Dúbravsko-karloveskej radiály sa uskutočnila, avšak mesto za ňu stále nezaplatilo plnú sumu, čo pre Nový Čas nedávno potvrdilo aj samotné združenie fi riem, ktoré práce realizovalo. Trať v Dúbravke sa nepredĺžila. „Električka je pre pána primátora asi nočnou morou. Jednak nedoriešená Karloveská radiála, ale aj nedostavaná trať do Petržalky a problémy s električkou pred SND,“ zhodnotil analytik M. Halás.