Rozvoj
Metropolitný inštitút Bratislavy
Sľub: Zriadime Metropolitný inštitút Bratislavy ( M I B ) . Pôjde o mestskú organizáciu, ktorá z titulu svojho postavenia bude tvorcom novej kvality mesta.
Realita: Tento sľub Vallo splnil. MIB sa angažuje v množstve stavebných projektov v oblasti územného plánovania, participácie a strategického plánovania. „Podobnú inštitúciu má každé hlavné mesto. Čo mi prekáža, je malá participácia občanov. Zostalo to len pre úzku skupinu odborníkov,“ myslí si analytik Halás.
Nájomné byty
Sľub: Zvýšime počet dostupných nájomných bytov a iniciujeme vznik Mestskej stratégie pre rozvoj nájomného bývania.
Realita: Magistrát prijal koncepciu mestskej bytovej politiky a nasledujúce 4 roky by ju chcel napĺňať. Tvrdí, že tento rok odovzdá 100 bytov. Mesto rekonštruuje existujúce domy a objekty vo vlastníctve a Vallo sľubuje 300 nových bytov. „Dostupnosť nájomného bývania sa zhoršila . V Bratislave stavajú výškové budovy, no bežný človek si byt v nich nemôže dovoliť,“ upozornil Halás.
Transparentné stanoviská
Sľub: Zmeníme proces vydávania záväzného stanoviska mesta k developerským projektom, aby mal jasné a transparentné pravidlá a nevytváral priestor na korupciu a nedôveru.
Realita: Mesto tvrdí, že vytvorilo spolu 91 opatrení protikorupčných štandardov v rôznych oblastiach. Podľa analytika Martina Halása nie je boj s developermi v Bratislave dostatočný. „Vallovho protikandidáta kvôli nezhodám s developermi dokonca zatkli. Dnes vidíme, že mesto je v katastrofálnom stave, čo sa týka stavania hlava-nehlava,“ uviedol.
Zníženie počtu reklamných plôch
Sľub: Vykonáme audit reklamných plôch, ktorých významná časť je umiestnená na pozemkoch mesta a ukončíme ich nájomné zmluvy.
Realita: Z mesta skutočne zmizlo množstvo vizuálneho smogu, od roku 2019 to bolo viac ako 1 000 reklamných plôch. „Tento sľub pánovi Vallovi bez okolkov musíme priznať, skutočne je v meste viditeľne menej bilbordov,“ súhlasí Halás.
Nové cyklotrasy
Sľub: Bezpečnejšiu cyklodopravu prinesú nové oddelené cyklotrasy (25 km do roku 2022, 50 km do roku 2026).
Realita: Vallo priznal, že tento sľub nesplnili. Namiesto 25 km cyklotrás má mesto 4,5 km. „Cyklotrasa do D. Novej Vsi, kde sa vyznačil na ceste úzky pruh, je navyše rizikový,“ upozornil Drahovský. Vallo chce postaviť 35 km cyklotrás.
Električka do Podunajských biskupíc
Sľub: V Ružinove zavedieme električku cez Nivy do Podunajských Biskupíc.
Realita: Vallovi sa to podarilo zatiaľ len na papieri. Električka má navyše prechádzať popred Slovenské národné divadlo, o čom má primátor aj uzatvorenú dohodu s developerom napriek obrovskej nevôli kultúrnej obce, niektorých politikov aj občanov. „Predpokladal som, že sa podarí stihnúť aspoň odbočenie zo Šafárikovho námestia smerom k Eurovei. Robil som rôzne analýzy, čo sa týka možných vybrácií a hluku. Tento problém však nemusí byť, ak sa to dobre naprojektuje,“ myslí si dopravný analytik.