Parkovanie
Ako sú kandidáti spokojní s doterajším fungovaním parkovacieho systému? Čo by zmenili, ak by mali možnosť?
Miroslav Heredoš (nezávislý)
Ja by som sa chcel vyjadriť za našich občanov. Naši občania cítia jednu vec a ja to vidím aj na našej ulici. Miest na to naše parkovanie a rozmedzie, ktoré je zákonom určené, čiže modré čiary sú od seba, ako majú byť. Ale napríklad na našej ulici a na mnohých iných uliciach, je z dvanástich miest, ktoré boli vedľa chodníka, iba osem. Na inej ulici je osem, bolo osem miest je iba šesť. Ja by som chcel vytknúť celej nejakej politike parkovacej, ako to nazývame, hej, ja ju tak nevidím, že nevytvorili sme nové miesta ľuďom, ale v niektorých situáciách sme dokonca zmenšili počet parkovacích miest a ak máme byť úctiví a seriózni k občanovi, tak my musíme najprv vytvoriť parkovacie miesta. A následne na to od nich žiadať, aby niečo zaplatili. A mne chýba od pána Valla jedna vec. My od ľudí pýtame financie skôr, ako sme im niečo zabezpečili. A mne to dôjde, že našich občanov týmto spôsobom dehonestujeme.
Matúš Vallo (Team Bratislava, PS, SaS)
V Starom Meste, kde máme zavedenú parkovaciu zónu, sme si zobrali späť mestské pozemky, na ktorých celé roky za pár eur súkromníci prenajímali parkovacie miesta. My sme si ich zobrali späť na to, aby sme ich dali do obehu, do pasu a dneska na ich môže parkovať ktokoľvek, kto má rezidentskú parkovaciu kartu za 39 eur a takto si to aj predstavujeme. Predtým, ako začneme regulovať územie, nájdeme maximálny počet parkovacích miest a tie parkovacie miesta tam boli, len slabé mesto v minulosti jednoducho za pár eur prenajímalo súkromníkom. Takže súhlasím s tým, že veľmi pozorne sa musíme pozerať na to, aby počet parkovacích miest bol stále dostatočný.
Ja som vždy hovoril, že tá parkovacia politika nie je raz schválená, a potom už navždy taká musí byť. My sa učíme, budeme upravovať niektoré veci, uvažujeme o esemeskách, ktoré, ktoré nám teraz chýbali, keďže kvôli čipovej kríze sme nemali dostatok parkomatov. Uvažujeme, že možno zjednotíme niektoré zóny. Uvažujeme o tom, že zjednodušíme to, ako ľudia platia za to auto a som pevne presvedčený, že to bude výborný produkt, ktorý urobí to, že ľudia budú a Bratislavčania budú uprednostnení a budú lepšie parkovať vo vlastnom meste a vtedy sa budú cítiť Bratislavčanmi.
Miroslav Vetrík (Život-NS)
Celá tá parkovacia politika je jeden velikánsky chaos a ľudia boli veľmi nahnevaní, pretože museli platiť za niečo, za čo nemali žiadnu nejakú, na čo neboli oprávnení. Platia tu podielové dane a 4 roky ste to pripravovali, 4 roky a teraz ste ukázali, že, že naozaj to, ste to nezvládli. Ja navrhujem ako riešenie jednotný parkovací systém. Ľudia tu platia podielové dane. To znamená, všetci, ktorí tu platia podielové dane, majú možnosť si zakúpiť jednotnú parkovaciu kartu za 50 euro a môžu urobiť, môžu zaparkovať hocikde, v ktorejkoľvek mestskej časti. Ako ten Bratislavčan sa tu naozaj musí cítiť ako. Samozrejme...