Rudolf Kusý (Za ľudí, KDH, Sme rodina)
Len veľmi stručne. Parkovacia politika je chaos. To ľuďom vadí ešte viac ako to, že musia niečo platiť. Treba ju zastaviť, opraviť a znovu naštartovať. Bratislavčanom vrátiť pokuty, lebo tie sú najvyššie spomedzi Viedne či Prahy a nie sú férové.
Martin Jakubec (Kotlebovci-ĽSNS)
Vnímam to ako, už tu bolo to kľúčové slovo povedané, chaotické alebo plné chaosu. Parkovaciu politiku naozaj treba prekopať. V prípade, že by som bol primátor ja, v podstate s okamžitou platnosťou by som zrušil a naozaj trebalo by nastaviť nové podmienky. Ako čiastkové riešenie v rámci mestských častí alebo teda na území mesta by som riešil nadzemné parkovacie domy na území parkovacích miest.
Martin Mlýnek (OĽaNO, NOVA, OKS)
Dokonalú parkovaciu politiku asi nikdy nevytvoríme, ale keby pán primátor počúval podnetné informácie a podnety od starostov alebo miestnych poslancov, už dneska mohla byť ďaleko lepšia. SMS-kové platenie za parkovanie, to bola hneď prvá vec, ktorá bola pripomienkovaná, že chýba v parkovacej politike. Samozrejme, aj ten dizajn tých zón, že boli príliš malé, toto poslanci aj starostovia pripomienkovali a bola prijatá celomestská parkovacia politika, ale primátor nepresvedčil celé mesto, aby ju aplikovalo na, čo najväčšom území. Čiže základné výhrady sú, naozaj tie pravidlá sú príliš zložité, treba ich zjednodušiť a čo najväčšie územie, keď sa s ňou zreguluje a zlacní sa tá cena parkovania, tak potom bude efektívnym nástrojom.
Peter Poláček (Hnutie Občan Národ Spr.)
Takže k tomuto toľko. Ja sa na to dívam, na parkovaciu politiku ako na riešenie symptómov. Mňa zaujímajú príčiny. Príčiny, čiže parkovanie je súčasť problému dopravy a na tento problém, ako taktik, stratég, vizionár, špecialista na krízové riadenie a asymetrické odpovede sa dívam úplne inak. Čiže pozerá, sa na problém ako na celok, čiže Bratislava sa dusí. Vo Varšave sa od roku 1989 postavili dve trasy metra. V Bratislave pár zastávok električky, čiže Bratislava je totálne v podstate poddimenzovaná, zadusená a riešenie, ktoré ja prinášam, je výstavba siete rýchlodráhy, ktorú som nazval Slavín a v podstate ide o nadzemnú dráhu, ktorá dokáže prepravovať veľmi rýchlo z jedného miesta na druhé osoby aj tovar.
Prídete, zavoláte si napr. smartfónom elektromobilovú jednotku, ktorá ide po visutej dráhe, sadnete, prepraví vás rovno na miesto. Prináša, prinesie to nové pracovné príležitosti, nové podnikateľské príležitosti, čo dnes, keď sa rozpráva o tom, že Volkswagen odíde do Turecka, tak v prípade použitej elektromobility ako kolesových vozidiel v tejto dráhe by mohla byť veľmi zaujímavá vec pre ľudí. Takže, hovorím, moje riešenie je trošku iné, čiže koncepčné, rieši prostredníctvom rýchlodráhy a všetky ostatné sprievodné znaky sa budú riešiť popritom tak, aby dovtedy čo najmenej boleli.
Andrej Trnovec (SĽS Andreja Hlinku)
Počúvali sme o parkovacej politike a zistili sme, že rezidenti, ak si zaplatia, tak si pohodlne zaparkujú. Prečo by mali platiť rezidenti? Druhý problém - nerezidenti. Ako sa Bratislava vysporiada s tými, ktorí sem prichádzajú z okolia, z Bratislavského alebo Trnavského samosprávneho kraja do Bratislavy pracovať? To je problém Bratislavy. Tí nám zahusťujú aj parkovacie miesta cez deň, lebo sem prídu a jednoducho potrebujú sa niekde umiestniť. Pokiaľ sa podarí vyriešiť problém nerezidentov, tak rezidenti by mali mať parkovanie zadarmo.