Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Ako bojovali najmedializovanejší kandidáti: Kydali na súperov? A čo ich biznis? Tu je prehľad podľa krajov

Ako bojovali najmedializovanejší kandidáti: Kydali na súperov? A čo ich biznis? Tu je prehľad podľa krajov

Zdroj: TASR/Ján Krošlák, tasr, anc, tasr

Reklama

Predvolebná kampaň k spojeným voľbám sa odohrávala nielen v uliciach, ale aj v médiách a na sociálnych sieťach. Okrem prezentovania samotných kandidátov, vízií a programov patrí do predvolebného „ringu“ aj kritika súpera. Prirodzene, najčastejšie sú predmetom kritiky súčasní predsedovia VÚC. Spoločnosť Newton Media sa spolu s Finstatom pozrela na to, ako komunikujú a aké biznisy majú za sebou najmedializovanejší kandidáti z každého kraja.

Bratislavský kraj

Predvolebné programy kandidátov nezískali veľký záujem médií. Venovali sa im len v 8 % publikovaných článkov. Vo väčšine krajov mali najväčšie šance na zvolenie do čela VÚC súčasní kandidujúci predsedovia. Na biznis ale zjavne nemali čas, keďže žiadny z nich neovláda aktívnu spoločnosť. Teda s výnimkou bratislavského župana Juraja Drobu.

Jeho poradenská firma, ktorú mu riadi bývalá životná partnerka Katarína Lešková, zarobila za uplynulé štyri roky bezmála 115-tisíc eur. Droba sa snažil obhájiť svoj post s využitím aktívnej komunikácie aj na Facebooku. Počas sledovaného obdobia na svojom účte nepísal na svojich protikandidátoch nič negatívne.

To sa nedá povedať o Drobovom najväčšom protikandidátovi Jánovi Mažgútovi, hovorcovi strany Smer-SD. S frekvenciou takmer každého tretieho príspevku s kritikou na súčasného župana sa zaradil medzi najviac kritizujúcich kandidátov. Spomedzi všetkých kandidátov mal najviac mediálneho priestoru, v ktorom bol prezentovaný jeho predvolebný program.

Ján Mažgút ovláda PR agentúru, ktorá v uplynulom štvorročnom období vykázala podobný čistý zisk ako poradenská firma Juraja Drobu, no pri násobne vyšších tržbách.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace