Štáty EÚ vedené českým predsedníctvom sa dohodli s Európskym parlamentom podrobnosti nových pravidiel, ktoré od spomínaného roka výrazne predražia akékoľvek emisie z nových vozidiel. Do roku 2030 sa majú emisie obmedziť o 55 percent oproti vlaňajším hodnotám. Ojazdených áut vyrobených pred rokom 2035 sa požiadavky týkať nebudú. Dohodu ešte musí schváliť europarlament aj Rada EÚ zastupujúca štáty.
Európsky blok sa v súčasnosti snaží dohodnúť podobu bezprecedentného klimatického balíka známeho ako FitFor 55, ktorý má zabezpečiť sprísnenie emisných cieľov únie k roku 2030. Medzi viac ako desiatkou noriem je aj zásadné obmedzenie emisií z automobilovej dopravy, ktorá by mala v nasledujúcom desaťročí začať oveľa výraznejšie na pohon využívať elektrinu, vodík či iné bezemisné prostriedky.
Štvrtková dohoda zásadne predraží akékoľvek množstvo oxidu uhličitého, ktoré budú nové vozidlá vypúšťať do ovzdušia. Cieľom normy, kvôli ktorej už prispôsobila svoje budúce plány väčšina automobiliek, je zvýhodniť obstaranie áut poháňaných ekologickými palivami.
Niektoré štáty sa pôvodne usilovali o odklad spoplatnenia emisií, pretože sa obávali ekonomických dopadov tohto kroku. Inštitúcie Únie sa zhodli na tom, že Európska komisia v roku 2026 zhodnotí, či je v silách EÚ tento cieľ skutočne dosiahnuť alebo či ho napríklad odložiť. Možnosťou bude tiež využívať v spaľovacích motoroch syntetické palivá.