Najhoršie je, že manažéri o tom vedia a napriek tomu sa nedokážu - alebo nechcú - prispôsobiť novým pomerom. Na jednej strane traja zo štyroch zamestnávateľov zaznamenali zníženie spokojnosti a najmenej u 70 % zamestnancov aj zníženie motivácie, nadšenia a angažovanosti. Na druhej strane až 73 % zamestnancov uviedlo, že vo firme nezaznamenali žiadne aktivity, ktoré by podporovali lojalitu, motiváciu či tímovosť.
Firmy musia reagovať
Ivana Molnárová, riaditeľka Profesie
- Už viac ako dva roky žijeme v dobe, ktorá prináša mimoriadne veľa stresu zo zmien v spoločnosti. Máme v rukách dáta, ktoré nám ukazujú, že tieto zmeny majú, samozrejme, vplyv nielen na osobný, ale aj na pracovný život ľudí. Ak chcú mať zamestnávatelia fungujúce pracovné prostredie a spokojných ľudí, musia na tieto situácie reagovať.
Na názoroch zamestnancov záleží
Viera Škopová, psychologička online poradne MOJRA.sk
- Je dôležité vo firmách, korporáciách, ale aj v malých podnikoch dbať na ocenenie a podporu zamestnancov nielen v ohodnotení, ale aj v otvorenej komunikácii, teda podporovať ich názor, čo by si však vyžadovalo zlepšenie pracovných podmienok, týkajúcich sa ich osobného rastu alebo práce v kolektíve. Mnoho ľudí sa ocitá v situácii, keď si musí vybrať istotu zabezpečenia alebo práve naopak - nachádzať nové poznanie, vedúce k zmene. To by sme nemali chápať ako negatívum, ba naopak. Mali by sme pomáhať ľuďom uskutočniť akúkoľvek zmenu, pre ktorú sa sami rozhodnú a považujú ju za krok k zlepšeniu nielen pracovnej motivácie, ale aj osobného a duchovného rastu.