V súvislosti s koncepciou spoplatnenia koľají Kmeť uviedol, že nie je jednoduché ju vypracovať a pripravujú ju spolu s Útvarom hodnoty za peniaze, s ministerstvom financií. "Porovnávame momentálne ceny s ostatnými krajinami, Maďarskom, Poľskom, Českou republikou, Ukrajinou tak, aby sme tú koncepciu pripravili, aby tie slovenské ceny boli konkurencieschopné," ozrejmil štátny tajomník MDV. Predpokladá, že materiál by mohol byť predložený na vládu začiatkom budúceho roka.
Podľa asociácie navrhnuté riešenia neprospievajú deklarovanej snahe štátu o odbremenenie ciest od kamiónov a presunutie prepráv tovarov na železnice. AROS tvrdí, že takéto znevýhodnenie nákladnej železničnej dopravy bude mať za následok nárast kamiónovej dopravy. Nemožnosť zodpovedne sa zaväzovať pri uzatváraní budúcich kontraktov a následne garantovať svoje záväzky môže podľa asociácie negatívne ovplyvniť budúci podiel slovenských nákladných dopravcov na trhu v železničnej nákladnej preprave.