Uplynulý pondelok mal byť pre vodiča rekordéra tým posledným, no situácia sa zmenila, odchod do penzie sa nekoná a Peter Párička bude v Banskobystrickej regionálnej správe ciest pracovať aj naďalej.
„Nastúpil som v auguste 1980, hneď po vojne. Som vyučený automechanik, práca a šoférovanie ma bavili, a keďže potrebovali šoféra, tak som sa tu zamestnal a už som neodišiel. V lete som jazdil na Avii, v zime na sypačoch,“ opísal začiatky v podniku skúsený vodič, ktorý najazdil počas svojej kariéry stovky tisíc kilometrov a cesty II. a III. triedy v Banskobystrickom okrese pozná ako svoju dlaň.
Najťažšia je zima
Ako najnáročnejší hodnotí horský priechod Donovaly. Dôvod? V zime, na snehu a vo vetre si najväčšie problémy vytvárajú samotní vodiči navzájom. „Donovaly sú naozaj náročné. Veľké problémy vznikajú, keď netrpezliví vodiči, často kamionisti na zlých pneumatikách, riskujú a dostanú šmyk. Potom zablokujú cestu, že nemôžeme prejsť ani my v odhŕňacích a posýpacích autách. Potom ľudia hundrú a nadávajú na nás. Robíme však, čo môžeme,“ povedal skúsený šofér.
Boli aj dni, keď sa mu do kabíny nechcelo nastúpiť? „Na dlhé služby počas zimy sa dá zvyknúť. Keď však mal človek službu počas Štedrého večera alebo na Silvestra, už to bolo zložitejšie,“ prezradil Peter, ktorý má dospelého syna a mladšiu manželku, ktorá pracuje v lekárni v Banskej Bystrici. Nuž a čo robí, keď nesneží? „Počas ostatných mesiacov opravujeme cesty, značky, zvodidlá či kosíme trávu okolo ciest a staráme sa o naše autá,“ uzavrel.