Zákazníci, ktorí chcú vianočné darčeky pre rodinu a blízkych kupovať online, by si preto nemali nenechávať sviatočné nákupy na poslednú chvíľu.
Vianočná sezóna internetových nákupov sa postupne rozbieha. S blížiacim sa koncom roka sa pravidelne zvyšuje množstvo zásielok, ktoré kuriérske spoločnosti prepravia z internetových obchodov k zákazníkom. Ich množstvo spravidla kulminuje okolo „nákupného sviatku” Black Friday, kedy e-shopy pripravujú pre svojich zákazníkov rôzne akciové ponuky a zľavy.
Od tohto dňa, ktorý tento rok pripadol na 25. novembra, už množstvo prepravených zásielok neklesne až do Vianoc. Počet objednávok, ktoré v tomto období kuriérske spoločnosti prepravia, je aj o desiatky percent vyšší ako počas bežného roka.
„Tento rok očakávame silnú sezónu, aj keď pravdepodobne nedosiahne rekordnú úroveň z minulého roka, kedy naše životy výrazne ovplyvňovala pandémia a s ňou súvisiace bezpečnostné opatrenia. Počet zásielok v posledných týždňoch pred Vianocami bude podľa našich odhadov o 60 percent vyšší, ako je bežné,” odhaduje generálny riaditeľ DPD na Slovensku, Peter Pavuk.