Zimné obutie je zo zákona povinné, ak je na ceste súvislá vrstva snehu a ľadu. "Odporúča sa však už pri vonkajšej teplote pod sedem stupňov Celzia," vysvetľuje Head of Operations Services spoločnosti Vladimír Guštafik.
Pri prezutí pneumatík je podľa neho potrebné skontrolovať hĺbku dezénu, teda vzorky, ale aj možné praskliny. Podľa legislatívy sa nesmie jazdiť na zimných pneumatikách, ktoré majú menej ako trojmilimetrový dezén, avšak pre bezpečnosť by hĺbka dezénu zimnej pneumatiky mala mať viac ako štyri milimetre. To je asi polovičná hĺbka z dezénu novej pneumatiky pre osobné vozidlá.
"Dostatočná hĺbka lamiel, teda zárezov v dezéne pneumatiky, pomáha lepšiemu zbavovaniu sa snehu z pneumatiky, čím sa znižuje riziko šmyku vozidla na ceste. Zimné pneumatiky vďaka hlbšiemu dezénu tiež lepšie držia v prípade zasneženej vozovky smer a vďaka inej zmesi pneumatík lepšie priľnú k vozovke aj v prípade nízkych teplôt alebo zľadovateného povrchu. Tým majú v zimných podmienkach výrazne kratšiu brzdnú dráhu a dokážu auto lepšie udržať na ceste," vysvetľuje Guštafik.
Dôležité je podľa neho tiež skontrolovať tlak v pneumatikách a geometriu, čím sa šofér vyhne plávaniu vozidla v zákrutách. "Prehustená pneumatika sa dotýka vozovky len stredom dezénu. Nemá tak ani potrebnú trakciu, teda ťah, a pri potrebe náhleho brzdenia alebo pri prejazde zákrut hrozí šmyk," konštatuje odborník.