Pneumatiky a ráfiky
Pokiaľ vletíte do skrytej diery pod snehom alebo pod napadaným lístím vo vyššej rýchlosti, neraz dôjde k ohnutiu disku a prerazeniu pneumatiky. Že sa niečo stalo, poznáte na riadení. Ohnutý disk prezradia vibrácie. Tvrdý náraz môže zlomiť štruktúru kordu pneumatiky, čo obyčajne vedie k vydutiu. Pokiaľ máte pneumatiku pretlakovanú, môže pri náraze buchnúť. V zime je však častejší problém podtlakovanie, pretože mráz tlak znižuje. Preto ju môžete pokojne mierne prehustiť, neprekročte ale hodnotu 0,2 baru. Vyšší tlak zásadne vplýva na brzdnú dráhu aj životnosť pneumatík či diferenciálu.
Karoséria
Posyp dokáže poškodiť čelné sklo aj lak. Malé trhliny nemusia byť viditeľné, ale vedú k väčšiemu poškodeniu. Ide o estetický problém, no odreniny narušia aj protikoróznu ochrana. Časom tak môžu exponované miesta hrdzavieť. Ideálne je dodržiavať väčší odstup od vozidla idúceho pred vami, aby ste nedostali do predku spŕšku ostrých kamienkov a technickej posypovej soli. Okrem toho je vhodné vozidlo pred zimou aj preventívne pripraviť na takéto situácie. Okrem plastového chrániča na kapotu si môžete dať priehľadnú ochrannú fóliu, ktorá pomerne dobre ochráni lak a teda aj karosériu. Najlacnejším a najmenej účinným prostriedkom je aplikácia vosku.
Okrem karosérie však trpia najviac komponenty podvozka, pretože máloktoré automobilky ošetria zavesenie či podbehy ochranným nástrekom, ktorý predstavuje prevenciu proti korózii. Po kúpe auta by ste teda nemali otáľať a investovať do nástreku, alebo riziko korózie efektívne eliminuje aspoň ostriekanie a usušenie podvozka potom, čo ste jazdili po posypanej ceste.
Nádrž a palivové čerpadlo
Nafta zamŕza skôr ako benzín. Pumpy pred zimou však ponúkajú diesel s pridanými aditívami, vďaka čomu je zaručená kvalita aj v teplotách pod -20 °C. Lenže pokiaľ je nádrž prázdna, môže skorodovať, čo predstavuje zásadný problém v momente, keď dotankujete doplna a zo stien sa do nafty uvoľnia kúsky korózie. Okrem zaneseného palivového filtra či poškodeného čerpadla môže dôjsť aj k iným poškodeniam motora. Palivo skrátka v takmer prázdnej nádrži zamrzne skôr, pretože menej tekutiny zamrzne skôr ako väčšie. Nemusí zamrznúť celý objem, ale môžu sa vytvoriť ľadové kryštáliky a nenaštartujete.