To ukazuje, že bohatí spotrebitelia sú stále ochotní kupovať drahé tovary, aj keď protivetry v globálnej ekonomike naberajú na sile.
Inflácia je kľúčovým prvkom neistoty, povedal Schhaus na podujatí. Nárast nákladov na suroviny môže znamenať, že spoločnosť zvýši cenu niektorých produktov o vysoké jednociferné alebo nízke dvojciferné sumy, dodal.
Aj AP v utorok s odvolaním sa na najnovšiu štúdiu spoločnosti Bain uviedla, že výdavky na luxus rastú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým, keďže ich poháňa zadržiavaný dopyt po pandémii aj meniaca sa demografia. Mladší spotrebitelia, ktorí patria k rôznym subkultúram, vyhľadávajú totiž špecifické produkty.
Spotreba je tak späť na predkrízových úrovniach a zároveň prechádza "znovuzrodením", pretože sa vytvára nová spotrebiteľská základňa, ktorá je mladšia a diverzikovaná medzi subkultúry a etnické skupiny, uviedla Claudia D'Arpiziová, spoluautorka štúdie.
D'Arpiziová poznamenala tiež, že sektor je odolnejší, ako bol počas finančnej krízy v rokoch 2008 - 2009, keď predaj luxusných produktov klesol.