Súťaž organizovali Európska komisia pre cestovný ruch (ETC) a Eurail. TASR o tom informovala PR a mediálna manažérka národnej organizácie na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel Karolína Ducká.
Víťaza vybrala odborná porota zložená z ETC a odborníkov z oblasti cestovného ruchu, železničnej dopravy a marketingu. Kampaň Letné vlaky podľa nich najlepšie propagovala cestovanie po železnici ako udržateľný a ekologický model cestovného ruchu.
Cenu prebral na slávnostnom galavečere v Prahe generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika. "Som nadšený, že naše úsilie a práca priniesli výsledky, a to rovno na celoeurópskej úrovni. Spojenie cestovného ruchu s vlakovou dopravou je na Slovensku logické, naša krajina je spojená železnicou od Humenného až po Bratislavu. Sme ideálnou krajinou, ktorú môžu návštevníci preskúmať práve zo sedadiel vlaku," skonštatoval Mika. Na úspešnosti kampane majú podľa neho veľký podiel aj organizácie cestovného ruchu.