Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Mať vlastné auto nie je lacný špás: Môže vás to vyjsť pekne draho! Ktoré opravy sú najnákladnejšie?

Mať vlastné auto nie je lacný špás: Môže vás to vyjsť pekne draho! Ktoré opravy sú najnákladnejšie?

Zdroj: iStock

Reklama
Logo Nový ČasLogo Nový Čas

Lacné to nebude! Pokiaľ sa vám na aute pokazí niečo z týchto komponentov, môžete si pripraviť peňaženku. Brzdový systém, klimatizácia, katalyzátor, zavesenie či pruženie, alebo poškodené komponenty v motore zhltnú prinajmenšom stovky eur, no za takú pokazenú batériu v elektromobile vysolíte niekoľko tisíc eur.

Samozrejme, všetko závisí od modelu auta, no aké sú vo všeobecnosti najnákladnejšie opravy?

V posledných mesiacoch narástli služby autoservisov približne o 30 percent. Môžu za to najmä vyššie ceny energií, ale aj drahšie jednotlivé súčiastky, ktorých je navyše na trhu nedostatok. Neraz sa stane, že sa pokazí banálna vec, aká sa ešte pred pár rokmi opravovala za niekoľko dní, no v súčasnosti môže byť auto odstavené aj niekoľko mesiacov, pretože servis nezoženie motorček, čip alebo aj takú bežnú vec, akou je plastový výlisok. Napríklad výmena vstrekovania alebo turba sa predraží v autorizovanom aj neautorizovanom servise o niekoľko percent a je nepodstatné, či chcete originálny náhradný diel alebo kúsok od výrobcov tretej strany.

Výmena brzdového systému

Pokiaľ potrebujete vymeniť len samotné doštičky, nemusíte rátať s nejakou horibilnou čiastkou, lenže ak musíte opravovať celý brzdový systém, nepôjde o lacnú záležitosť. V rámci opráv možno budete nútený nahradiť čerpadlá aj senzory. V prípade, že vlastníte drahšie vozidlo, ktoré má kotúčové karbón-keramické brzdy, bude faktúra za ich výmenu ozaj mastná.


Koľko to výjde?

Najlacnejšie účty za výmenu brzdového systému sú tesne pod tisíckou, no najdrahšie presahujú desať tisíc.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace