Samozrejme, všetko závisí od modelu auta, no aké sú vo všeobecnosti najnákladnejšie opravy?
V posledných mesiacoch narástli služby autoservisov približne o 30 percent. Môžu za to najmä vyššie ceny energií, ale aj drahšie jednotlivé súčiastky, ktorých je navyše na trhu nedostatok. Neraz sa stane, že sa pokazí banálna vec, aká sa ešte pred pár rokmi opravovala za niekoľko dní, no v súčasnosti môže byť auto odstavené aj niekoľko mesiacov, pretože servis nezoženie motorček, čip alebo aj takú bežnú vec, akou je plastový výlisok. Napríklad výmena vstrekovania alebo turba sa predraží v autorizovanom aj neautorizovanom servise o niekoľko percent a je nepodstatné, či chcete originálny náhradný diel alebo kúsok od výrobcov tretej strany.
Výmena brzdového systému
Pokiaľ potrebujete vymeniť len samotné doštičky, nemusíte rátať s nejakou horibilnou čiastkou, lenže ak musíte opravovať celý brzdový systém, nepôjde o lacnú záležitosť. V rámci opráv možno budete nútený nahradiť čerpadlá aj senzory. V prípade, že vlastníte drahšie vozidlo, ktoré má kotúčové karbón-keramické brzdy, bude faktúra za ich výmenu ozaj mastná.
Koľko to výjde?
Najlacnejšie účty za výmenu brzdového systému sú tesne pod tisíckou, no najdrahšie presahujú desať tisíc.
Oprava hlavy valcov
Každý servis si za tento úkon nechá s radosťou poriadne zaplatiť. Už len to, že musia demontovať motor, čo môže zabrať niekoľko hodín, dvihne výslednú cenu. Veľkú rolu zohrá aj to, o aký typ agregátu ide. Okrem iného si servis, samozrejme, pripočíta aj diagnostiku, takže bez toho, aby ste mali opäť pojazdné vozidlo, ste na úrovni niekoľko sto eur.
Koľko to výjde?
Zákazníkov servisy neraz tlačia k výmene všetkých hlav valcov, aby sa do budúcna eliminovalo riziko identického problému, takže v prípade obľúbených troj- či štvorvalcových motorov. Či už jazdíte s automobilom nižšej triedy, alebo s niečim z vyššej triedy, môžete si takmer isto pripraviť niekoľko tisíc eur.
Prevodovka
Oprava manuálnej alebo automatickej prevodovky nie je lacná, no v niektorých prípadoch sa oplatí poobzerať sa po repasovanom kúsku skôr, než draho opravovať pokazenú. Ak si však zvolíte cestu opravy, čaká vás najprv diagnostika, pri ktorej zistia, či sa poškodil hnaný hriadeľ či len jeho vzpera, alebo spínacia jednotka, ozubené koleso, prípadne ložiská alebo iba tesnenia. Možností je neúrekom, a neraz odhalenie príčiny zaberie niekoľko hodín. Len za diagnostiku teda pravdepodobne zaplatí stovky eur.
Koľko to výjde?
Len demontáž a montáž prevodovky stojí okolo 200 eur. Diagnostika predstavuje približne rovnakú sumu a potom ešte práca a jednotlivé diely. Priemerná cena opravy sa v neautorizovaných servisoch pohybuje približne na úrovni 1800 až 3100 eur.
Náhrada poškodených batérií
V prípade, že máte elektromobil, na ktorom treba vymeniť batérie a už nie je v záruke, čakajte poriadny prievan na účte. Cena náhradných trakčných akumulátorov aj s potrebným príslušenstvom je ozaj extrémna.
Koľko to výjde?
Napríklad Kia si za články k modelu e-Niro s kapacitou 39,2 kWh účtovala 6 940 eur. Zato Mercedes u modelu EQB žiadal 18 740 eur.